Friss topikok

2011.12.13. 12:09 akusi

Kicsit offtopic - amikor az ember nem hagyja annyiban a dolgokat

Kicsit idegesítő, hogy néha nem látom ki hívott. Így történt ez tegnap is, mikor futás közben valaki 3x keresett, aztán a telefon csak annyit jelez ki hogy +4044...

Ma sikerült épp egy megbeszélésről kiérve felkapnom egy ilyen hívást. Rendőrség.

Ez a második pozitív élményem velük egy év alatt - kezd a respekt kialakulni. Ezért gondoltam, hogy megosztom a történteket - a teljesség nélkül, tekintettel a nyomozásra.

Az első az volt, amikor visszaadták Kolos ellopott bicóját.

Eme második, pedig érdekes és tanulságos internetes csalásról szól, meg arról, hogy az emberek igenis tudják érvényesíteni érdekeiket, csak meg kell tenni a megfelelő lépéseket. Felejtsük el a "minek ugráljak feleslegesem, úgysem fog semmi történni" gondolkodást. Mindig adjuk meg az esélyt rá!

A történet eleje, hogy használt laptopot szerettem volna venni a vaterán. Ki is szúrtam egyet, le is ütöttem villámáron. Aztán jöttek a problémák, az eladó (nevezzük SZM-nek csak mailen kommunikált, minekutána kiderült, hogy nem utalok előre, sőt megtekinteném, majdhogynem elérhetetlenné vált. aztán egyszercsak felvette a telefont, meg is beszéltük, hogy Ő dolgozik, ezért nehéz neki telefonon kommunikálni, de estére XY városba ér, nyugodtan induljak el és csörgessem meg. Elindultam, csörgettem, semmi. Pestről vissza is fordultam.

Ezek után egy kis nyomozásba kezdtem, és felkutattam a családfát a közösségi hálózatokon (eladás helye egy falu volt, a családi név elég ritka). Mindeközben kicsit megtúrtam a Vaterát, kiderült, hogy egy ugyanazon laptopot 4x hirdette meg, ebből 3x elkelt (én voltam a második vevő). Miután senki nem utalt előre, szimplán újra és újra feltette.

Leírtam édesanyjának, édesapjának a történteket és kértem hívjanak fel, ellenben polgári perben fogom érvényesíteni a vaterán létrejött szerződést. Azaz, ha a lépés jól jön ki, akkor -1 laptoppal de nullszaldósan kimászhat a perköltségek megfizetése után.

Ezután jött a meglepetés. A közösségi hálózaton a családnak küldött üzeneteim hatására felhívott egy srác, aki nagyon elképedve állt a történetem hallatán, mitsem tudott az egészről. Egyértelművé tette, hogy Ő az egyetlen SZM abban a faluban, és valaki visszaélt az adataival.

Nos - ő sem volt rest, feljelentést tett a rendőrségen. Ennek hatására kerestek a mai napon XY város kapitnyságáról azzal a jó hírrel, hogy van egy 99%-os gyanúsítottuk, és kérik a segítségemet.

Nagyon szívesen!

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://chennaiadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr873460064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása