Friss topikok

2012.01.27. 16:01 akusi

Közlekedés 3.0 - Ashok vs. Chennai

Előző péntekem nem volt a legjobb, ezt most sikerült überelni. Ma  az egyetlen jó dolog, hogy sikerült beszereznem 6 üveg Kingfishert.

Nem tudom mi van mostanában, de valami történik az odavissza úton szinte minden nap. Szerintem Chennai összefogott Ashok ellen.

Január 6.

Reggel kb. 20-21 fok van, így letekert ablakkal légkondi nélkül közlekedünk - egészen addig a pillanatig, amíg a dudálást már károsnak érzem az egézségre. Munkába menet az egyik forgalmas kereszteződésben rendőr irányít, épp megálljt int nekünk, de Ashok szép lassan a szélén át akart csusszanni. Vesztére. Rendőr fut, benyúl az ablakon, és menet közben kirántja a kulcsot. Tata STOP az út közepén, hőbölgés, Ashok megpróbált letolni az út szélére, csak sajnos a kormányzár bekapcsolt. A rendőr meg tovatűnt a kulccsal. Ashok utánafutott, én meg ültem a kocsiban, jobbról balról kerülgettek. Kis idő után jött a rendőrrel, és leparkoltunk az út szélén. 200rupia (1000Ft). Kusinak az élmény megfizethetetlen ;o).

Január 17.

A forgalom a megszokott volt, vannak kb. kilométeres szakaszok, ahol egész jól lehet haladni. Reggel betértünk tankolni, meg a kerekekbe is nyomatott levegőt. Ami furcsa volt nekem, hogy 3.4 Bar nyomásra pumpálták. Haladunk befele dolgozni, az újságot olvasva szokatlan zajt hallok. 5 perc múlva már zavart, így megkérdezem, hogy nincs-e valami probléma a gumival? Nyugi, csak az ajtó zörög, biztos megint nem jól van becsukva. Hát nem kellett egy perc, pukk, aztán már álltunk is félre. Volt kerékcsere külsős segítséggel - amit nem értek, mert minden benn volt a kocsiban, ami a művelethez kell - és ugye nálunk az nem szerezhet jogsit, aki nem tud kereket cserélni.

Január 20. 

Hazafelé, 50 m-re az apartmanntól csörög a telefonja. Soha nem szokta felvenni, de most úgy gondolta úgyis mindjárt megállunk. Már sötét volt, be kellet kanyarodnia a kis utcánkba, ekkor csak egy csattanást hallok, bicós srác meginog, tükör leficcen. Nem lett senkinek semmi baja. Ashok látva ezt egy sorry sorry-val elköszönt a sráctól és kidobott otthon.

Január 24.

Reggel elég korán mentem. Mikor leértem Ashok éppen a hűtővizet pótolta. A forgalom szuper volt, elég gyorsan haladtunk. Nemúgy, mint este. Hát az valami szégyen volt, 15km-t tettünk meg 1 óra latt az autópályán, csúsztatott kuplungal 2-esben gyakorlogatja a megáll elindul műveletet (mert az 1-est igen nehezen veszi a jószág). Szóval kb 1 óra elteltével hatalmas gőzfelhő csapott fel a motorháztető alól. Félreáll, motorháztető felnyit, vizsgálódás... Kicsit azért félreálltam, amikor a hűtővizes tartáj tetejét kezdte el csavargatni. Hívott nekem másik taxit, de szerencsémre felvett hazafelé a kontrollerünk. Tudta Ő már, hogy baj lesz, azért volt reggel a feltöltés. Hát nem működött a ventillátor... próbálkozott, csak nem volt szerencséje.

Január 25.

 Ahogy kell, a 2 sávos úton akár 3-an is elférünk. Mi mentünk a bal szélén, egy busz a jobb szélén. Egy hülyegyerek meg hátulról nagyon sietett a Tata indigo-jával, úgy gondolta közöttünk kiugrik. Csak az a hülye balkanyar ne jött volna..

 Nos, a buszt nem merte választani, így inkább ránk húzta a kormányt. Szegény kis büszkénk jobb eleje bánta a mutatványt, neki meg a bal hátsó ajtaja. Félreállás, kiszállás, kiabálás, elbúcsuzás és mehetünk tovább.

Január 27.

Forgalom kedvező, haladunk hazafelé. Pár kereszteződésnél feltorlódunk, ott mindenki ügyeskedik, nem ritka, ha a két sávon + járdán és az mellett egyszerre 4-5 jármű, meg pár motoros próbál előrébb jutni. Egy csattanásra lettem figyelmes, a jobboldalon hátulról igyekvő kicsit közel jött hozzánk, és a VW tükör legyőzte a TATA tükröt. Félreállás (kényszeritenünk kellett egy kis leszorítósdival), kiabálás, majd a végén nyugodt beszélgetés és telefonszámcsere után elbúcsúztak. Ashok azt mondta, kijavíttatja, aztán hívja mennyibe került és talán kifizeti. Azért kérte, hogy fényképezzem le a rendszámot a biztonság kedvéért.

Mondom neki, nincs itt gond, a műanyagos megoldja, erre helyeselt. Új tükör sem vészes, 700 rupi, 3500Ft.

És megint... mikor már majdnem hazaértünk.

A biztonságos követési távolság, mint fogalom itt nem létezik. Nos, mikor az apartmantól 300m-re a főútról lekanyarodunk, van a városban oly ritkaságként működő közlekedési lámpa. Ott álltunk majdnem pole poziban, jópár motoros volt előttünk. Elindultunk, motoros legelől lefullad, az utána menő satufékez. Ashok szintén, de már elkaptuk a motorost (nem bukott szerencsére). 0.3 másodperccel később minket hátulról egy mikrobusz. Bakker, emeddig nem mutattam ki neki, hogy ideges vagyok, de most megkérdeztem, hogy van-e náluk olyan fogalom, hogy "keep distance", merthogy azt pont az ilyen esetek elkerülése miatt találták ki.

Leparkoltunk a ház előtt, megvizsgáltuk a kocsit, csak egy ponton nyomódott be hátul. Erősen morfondíroztam, hogy a heti borravalót odaadjam-e neki, dehát mindenkinek lehet rossz napja, hete, két hete...

See you on Monday!

Csak így utózöngének, hazaérvén a szomszéd repedt membrános hangszórójából ezer watton szól az indiai pop. Sajnos nem a jobbik fajta. Szoktam ilyen klipet látni a TV-ben, egy férfi egy nő áll a mezőn és áriáznak egymásnak. A nő háromvonalas C alaphangon. Kár, hogy az AV jack nem működik a laptopon, különben én is kiraktam volna az itt vásárolt aktiv hangfalat az ablakba. Ma szerintem egy kicsit bebaszcsizok... ezért is írtam ezt az összefoglalót, hogy a későbbiek folyamán emlékezzek rá..

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://chennaiadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr973907284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiskosar 2012.01.30. 10:29:14

Ezek után fogsz még találni valami élvezeteset az itthoni vezetésben? ,O))

akusi 2012.01.30. 16:47:22

Csak azt fogok találni. Monduk hoztam a taxisoknak olyan érdekességszámba menő képeket, hogy éppen 150-es utazótempóba megyek akár fél óráig az autopályán, meghogy egyeltalán az autopályánkon nincs gyalogos és szembeforgalom ;o) . Amúgy, mikor Karácsony előtt Bécsből hazavezettem, azt mondta az asszony, hogy egy kicsit félt. Majd újból vissza kell szoknom;o))
süti beállítások módosítása