Friss topikok

2012.01.13. 10:39 akusi

Bulivan

Péntek, a rangoli verseny még mindig zajlik. Valami előérzetem volt, hogy ez nem lesz egy szokványos nap. Mikor beértem, minden ki volt díszitve, mondom biztos lesz itt meglepi.

Délelőtt még a szokványosnak mondható, a jövő heti próbagyártás készülődését zártuk le. Aztán elérkezett az ebéd. Egy kissé átrendezték az ebédlőt, csináltak egy szinpadot, ahol egy dobos csapat verte a tamtamot veszettül. Érdekes kultúra, a dolgozók ott örjöngtek az első sorban, ment a nagy füttyörészés. Tényleg mi Európában más nép vagyunk, leplezzük az örömünket/bánatunkat, ha már kimutatjuk, akkor az feltünősködés. Itt eléggé őszintén örülnek és eléggé őszintén kimutatják a bánatot is.

Szóval az ebéd: Ma ingyen volt és speciális. Kicsit várni kellett, mert ma az asztalunkhoz hozták. Miután az előző banda maradékát elvitték és letakarították az asztalt, mindenki elé egy nagy banánlevelet terítettek. Adag rízs, amire sambart öntöttek (ez egyfajta szósz, olyasmi, mintha pörköltszaft lenne, csak nincs köze húshoz). Hoztak mindenféle fűszerezésű zöldségeket, így a végén jónéhány kupac valami volt a levélen. Evőeszköz a jobb kéz - itt ezt így csinálják, és először ittlétem alatt nekem is így kellett. Simán áthidaltam az evőeszköz hiányát. Az ujjaimmal összekevertem a rízst a mellé adott dolgokkal, aztán kis golyócskát gyúrtam és betöltöttem a számba. Megettem mindent. A végén kifelé egy népviseletes csaj kinált valamit, zöld levélbe csomagolva, amit ott az emberek levelestül tettek a szájukba, kicsit rágták oszt lenyelték. Kérdeztem a kollegámat, mi az, én annyit értettem a hangzavar miatt, hogy "beetle". Mondom, köszi, akkor nem. De ahogy elfordultam onnan, ott állt a HR manager a gyárigazgatóval, mondták, próbáljam ki, nem lesz ettől semmi bajom.... mondom ilyen felkérésnek eleget kell tenni. A végén kiderült, hogy nem is "beetle", hanem "sweety" és a levél valami menta féle cucc volt.

Ebéd után kimentem körülnézni, ma is rangoli verseny volt, ma az indirektek szerepeltek. Csapatunkból is kinn voltak a csajok, akik a következő alkotással 2.helyre értek be (5000 rupiát (23e Ft) nyertek):

Alkalmam nyílt a dobos csapatot is megszemlélni, a recepció előtt tartottak egy kis performanszot. Pont műszakváltás volt, jöttek befelé az emberek. Hihetetlen mennyire örültek, táncoltak, füttyögtek.  Ilyen pogót a happivinetu koncerten sem láttam. Mi lenne, ha még innának is...

Nem tudom, mindenről, hogy mit jelképez, gondolom a szekér a tehenekkel a parasztok eszközeit és a megpihenést az aratás végével.

Aztán volt itt tigrisnek öltözött emberek tánca, meg ilyen furcsa szerelékűek is akadtak. Ők láthatóan rangidősek, talán Ők jelképezik az isteneket, mert egy darabig csak ültek, és a végén ők is bementek táncolni.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://chennaiadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr933542259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Technocol 2012.01.13. 12:13:09

A pogo még jobb lett volna, ha a dobosok legalább kétpercig tudtak volna valami ritmust nyomni folyamatosan. :)
Csabi

akusi 2012.01.13. 16:06:41

Nyomták azok vagy fél óráig, csak a kezem fáradt el a telefon magasban tartása közben, így csak egy részlet van.
süti beállítások módosítása